cookies

Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

UOKiK zapowiedział rozpoczęcie działań mających na celu kontrolę postów sponsorowanych publikowanych przez influencerów. Jest to odpowiedź na scamerskie współprace i liczne oszustwa.
logo-head
czytaj dalej
„Wobec gwałtownie rosnącego rynku usług reklamowych oferowanych przez influencerów działających w social mediach i stosowanej przez nich kryptoreklamy konieczne jest  przyjrzenie się zasadom ich współpracy z markami i agencjami reklamowymi, a także weryfikacja  przejrzystości i transparentności przekazu dla innych użytkowników sieci. Z przeprowadzonego przez nas rozeznania wynika, że wiele treści o charakterze handlowym na profilach influencerów na Instagramie, Youtubie, Facebooku czy w innych social mediach nie jest w ogóle oznaczanych jako reklama. Inne są oznaczane niewystarczająco, np. jedynie poprzez hasztag #ad, który dla polskiego internauty może być niezrozumiały” - przekazał Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

„Brylujący w social mediach influencerzy mają ogromny wpływ na internautów, szczególnie młodych. Jeśli zachwalają jakiś produkt, jest duża szansa, że fani będą chcieli ich naśladować i go kupić. Sytuacja gdy influencer otrzymał za swój wpis wynagrodzenie, ale sprawia wrażenie, że dzieli się prywatną opinią, jest zwyczajnie nieuczciwa. Sponsoring należy przy tym rozumieć szeroko - zapłatą nie muszą być pieniądze, może to być inna korzyść np. wycieczka, testowanie luksusowych produktów. O wszystkich tego typu sytuacjach czytelnicy, słuchacze czy widzowie powinni być wyraźnie poinformowani” - przekazał Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.
Źródło:  www.donald.pl
Dodano: 30.09.2021
autor: MarcinZbezu

Zobacz również

W każdą sobotę w czerwcu na Paramount Network można obejrzeć animacje w ramach kina familijnego. W najbliższych tygodniach będzie to m.in. „Gnijąca panna młoda” i „Sonic. Szybki jak błyskawica”. Idealne na wspólne oglądanie z rodziną.
logo-head
Dodano: 13.06.2025
Już dziś o 13:00 na Paramount Network leci „Psi Patrol: Film”. Wersja kinowa jest znacznie głębsza emocjonalnie niż serial. Są śmieszne momenty, ale też wzruszające i mądre. Bez przemocy, za to z fajnym przesłaniem. Dobre, familijne kino.
logo-head
Dodano: 13.06.2025
Twórcą i pomysłodawcą „Psiego Patrolu” jest Keith Chapman – ten sam, który wcześniej stworzył kultowego „Boba Budowniczego”.
logo-head
Dodano: 13.06.2025
„Psi Patrol” emitowany jest w aż 160 krajach, a do 2024 roku powstało około 100 000 produktów licencyjnych – od zabawek po odzież, artykuły szkolne i przedmioty codziennego użytku
logo-head
Dodano: 13.06.2025
„Psi Patrol” od 2013 roku zarobił dla swoich twórców ponad 15 mld dolarów na zabawkach i licencjach, a dwa filmy kinowe przyniosły łącznie ok. 356 mln USD dodatkowych wpływów na całym świecie.
logo-head
Dodano: 13.06.2025