cookies

Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

W chilijskiej telewizji reklamy były "wtapiane" w filmy. Miało to na celu uniknięcie przerywania filmów na tradycyjne bloki reklamowe.
logo-head
czytaj dalej

W 2003 roku chilijski Kanał 13 opracował niekonwencjonalną taktykę reklamową, włączając 30-sekundowe reklamy do filmów z serii Gwiezdne Wojny podczas ich emisji telewizyjnej.

Reklamy te zostały stworzone tak, aby płynnie kontynuować sceny, sprawiając, że wydają się integralną częścią filmów. 

George Lucas, twórca Gwiezdnych Wojen i szef Lucasfilm, nie był zadowolony z takiego wykorzystania jego własności intelektualnej bez jego zgody.

Uznając to za naruszenie praw autorskich, Lucas w 2004 r. podjął kroki prawne przeciwko Kanałowi 13. 

Dodano: 04.11.2024

Zobacz również

Karol Nawrocki zrywa z tradycją poprzedników. W Pałacu Prezydenckim nie będzie Chanuki.
logo-head
Dodano: 13.12.2025
Legendarnego Axela Foleya będziecie mogli zobaczyć już dziś o 20:00 w ramach cyklu „Soboty z Gliniarzem z Beverly Hills”. A za tydzień „Gliniarz z Beverly Hills 2” – nie przegapcie!
logo-head
Dodano: 12.12.2025
Większość dialogów Axela Foleya to improwizacja Eddiego Murphy’ego. Reakcje części aktorów i statystów są autentyczne, ponieważ nie znali improwizowanych kwestii.
logo-head
Dodano: 12.12.2025
Komedia „Gliniarz z Beverly Hills” początkowo miała być thrillerem policyjnym. Po zatrudnieniu Eddiego Murphy’ego scenariusz przepisano od zera.
logo-head
Dodano: 12.12.2025
Ogromny sukces filmu dał zielone światło całej fali komedii policyjnych. Gdyby nie „Gliniarz z Beverly Hills”, najprawdopodobniej nie powstałyby takie hity jak „Naga broń”, „Bad Boys” czy „Godziny szczytu”.
logo-head
Dodano: 12.12.2025